piatok 27. septembra 2013

Unetbootin - Windows ISO USB BOOT


Frčíte na Linuxe a chcete nainštalovať Windows? Nič nie je ľahšie - aj keď, treba na to občas použiť nejaké menej známe triky. Ja momentálne fungujem na Ubuntu 12.04 (na starom compíku) a rozhodol som sa nainštalovať si na notebook Windows 8 kvôli škole, kde používame programy, na ktoré by Wine nestačil.

Čudoval som sa, prečo mi Unetbootin odmieta formát NTFS a po pár klikoch do googlu som aj zistil prečo.... Fórum samozrejme po anglicky. Takže pre tých, ktorí nie sú kamaráti s angličtinou som spravil tento tutoriál:


1. Pripravte si minimálne 4GB USB a stiahnite si ISO obraz Windowsu. Tie si môžete stiahnúť buď cez oficiálnu Windows stránku (kde sa musíte registrovať cez mail), alebo lepšia možnosť - cez torrent.

2. Budeme potrebovať programy Gparted a Unetbootin.

Ak ich nemáte nainštalované, nainštalujete ich takto: Otvorte terminál príkazom Ctrl+Alt+T a napíšte sudo apt-get install gparted a potom sudo apt-get install unetbootin. Sudo znamená, že ste prihlásený ako root, takže bude vyžadovať vaše heslo.

3. Otvorte terminál a napíšte sudo gparted. Formátujte USB na FAT 32.

4. Gparted nechajte otvorený. Otvorte nové okno terminálu a napíšte sudo unetbootin. Skontrolujte, či unetbootin našiel vaše USB. Napr. namountované ako /dev/sdb1. Ešte neinštalujte ISO!

5. Znovu otvorte Gparted a sformátujte USB na NTFS. Odmountujte a znovu namountujte USB (odpojte a znovu pripojte). Ak to robíte ručne, tak do toho istého konektoru!

6. Znovu otvorte Unetbootin a dajte vytvoriť ISO.

Komu nedošlo o čo ide, vysvetlenie:

Pri otvorení Unetbootin vyhľadáva dostupné disky a zisťuje ich formáty. Unetbootin zistil, že USB je naformátované na FAT32. Keď potom preformátujete USB na NTFS, unetbootin si bude stále myslieť, že napaľuje na FAT32.

That's all for today :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára